Image 01 Image 01
English

פרופ' א. קפלן: על רשת חברתית ושיווק לילדים ערוץ 2 סוף השבוע, החדשות

פרופ' א. קפלן:על רשת חברתית ושיווק לילדים ערוץ 2 סוף השבוע, החדשות

כתבת חדשות ערוץ 2 על שיטות חדשות לשיווק סמוי באמצעות הפעלת ילדים מקובלים חברתית או/ו  מובילי דעה המשתמשים בבלוג וברשת החברתית כדי להפיץ מסרים פרסומיים ולקדם מותגים. הכתבה  כוללת ראיון עם פרופ' אורן קפלן מהמסלול האקדמי המכללה למינהל. היא מתמקדת בשוק האופנה ובנערות שמפתחות קריירה בתחום האופנה. הכתבה מעלה שאלות אתיות מורכבות על הגבול שבין שימוש לגיטימי בילדים ובתחביבים לבין שימוש מניפולטיבי ומזיק המנצל את תמימותם של בני הנוער וכמיהתם להצלחה, בין אם כמפיצי המסרים ובין אם כמקבליהם.

קישור לשמיעת הראיון:

http://www.youtube.com/watch?v=Dq0jaKYj8rk&list=UUhj3Su7WQkupo7-_VQYiXkg&index=13&feature=plcp

 

דני קושמרו:במותגים כדי לשכנע את בני הנוער כדי לקנות מותג אופנה מסוים. היום גילו החברות שכדאי לאתר את הבחורה הכי מקובלת בשכבה, ואז להלביש אותה במותג הנחשק. וזה כנראה הרבה יותר משפיע על החברים בבית הספר ובטוח שזה הרבה יותר זול. סמדר פלג פגשה סוכנות אופנה שהם נשות עסקים
מכתה ח'.

פרופ' א. קפלן:אם הם מקבלים במתנה בגד כלשהו, לדוגמא, או קופונים לקנות בגדים ואחר כך מסתובבים עם הבגדים האלה, זה בדרך כלל הגבול הלגיטימי. ברגע שהם צריכים למשל להיכנס לתוך האאוט לוק שלהם ולהתחיל לשלוח מיילים לכל החברים שלהם, ולהמליץ כל מיני המלצות שיווקיות, פה כמובן הגבול האתי מתחיל להיחצות וכאן הבעיות מתחילות. הבלוגים הללו והבזארים הללו נכנסים למלכודת מאוד רצינית, כפולה אגב. מצד אחד הם יוצרים תקשורת מאוד לא אותנטית, ומאוד מורכבת ובעייתית עם החברים שלהם ועם האנשים שהם נמצאים איתם בקשר חברתי. הם לומדים לעשות מניפולציות חברתיות, שהן בהחלט לא מהוות איזו שהיא אינדיקציה חיובית לנער או לנערה.